Thursday 5 January 2012

Bismilahhirahmanirrahim...
Aku ingin menjadi insan yang tenang dan sabar (cakap senang kan tapi susah juga sbnrnya)....nevermind i do da best Allah do da rest.. :)

apa yg aku maksudkan dgn tenang dan sabar tu....aku ingin mnjadi tenang menghadapi segala dugaan yang Allah bg kat aku...dugaan yg mcmna??dugaan dalam mnjaga hati, dugaan dalam mnjadi anak yg solehah, dugaan dalam menjadi hamba Allah, dugaan sesama sahabat, dugaan sbagai pelajar byk dugaan sebenarnya.

semalam aku terduga lagi bila moto aku pancit hehe...tgh2 panas pulak tu...tpi xpa sabar ja...Alhamdllh ada ifah dan tasha...pastu mcm biasa lah mst lah akan di panggil2 hero2 kami hehe...siapa lg EN.S dan EN.A....sincerely say that aku mmg sgt berbangga mmpunyai kawan mcm diorg....family mtm membuat aku kenal siapa tu sahabat dan siapa tu kawan...biar lah org nk ckp aku ni lbihkan fmly mtm tpi aku dh mmg syg kat diorg....(opppppsssss kuar topik plak hehe)...okey turn back kpada isu dugaan moto pancit...tup...tup Allah bg kan solusi dgn EN.S cl pomen pastu selesai moto tu dari kesakitannya hehe....syukur....

okei skrg dugaan dgn hati plak....aku sdng bertahan dan bersabar ja skrg...perrrghhhh asal lak kan...mmg ada sstgh taw pasal status aku tpi ada yg xtaw....tpi apa yg mnjadi dugaan aku ni...aku cuba mnjaga hati...

Ya Allah mmg besar dugaan dan payah sbnrnya....Bukan mudah terus terang aku ckp....aku hanya manusia yg kerdil dan sgt lemah tpi aku slalu mohon Allah pelihara aku dari godaan syaitan yang direjam...sbb apa aku ckp mcm tu....setiap hari ati aku akan terduga dan menjadi was2 dan xyakin dgn apa yg aku dah putuskan sbelum ni...syaitan ni teruskan dgn sifat dia iaitu membisikkan kata was2 kat dlm diri aku dalam al quran pon menyebut tntg sifat iblis ni dalam surah AN NAS AYAT 5 : "..yang membisikkan kejahatan ke dalam dada manusia"...

sbb apa aku ckp setan bisikkan mcm2 kat aku???sbb aku sedang dan berjanji utk menjaga hati aku dari terbuai2 dgn cinta dunia....bila aku berkeras mcm tu mula lah dia bisikkan dgn bnda2 yang akan mmburukkan "hamba Allah" tu smpaikan aku dan mengeluarkan statement yg mungkin xpatut aku ckp...

Ya Allah sesguhnya aku insan yg lemah, kdng2 dalam aku berjga2 dalam percakapan aku tergelincir juaa....*huk huk*....skrg mmg aku redha dgn dugaan ni....kalau Allah permudahkan utk kami insyaALLAH aku nk kemanisannya nt insan yang sabar ni xrugi sebenarnya SABAR MENANTI .... biaq la aku menjaga hati aku ni dulu selagi termampu dugaan yang datang insyaAllah akan dipermudahkan hendakNYA....setinggi2 kesyukuran aku panjatkan kepada Ilahi sbb dia memilih aku utk menghadapi semua ni…byk dugaan yg aku hadapi dan byk juga aku simpan sendiri…semoga Allah terima taubatku sesungguhnya aku seorang insan yg masih berenang di lautan luas mencari sebutir mutiara yang begitu berharga,…semoga Hidayah ini berkekalan dalam diriku Ya Rabb....

p/s: kalau ada yg mmbaca..yg baik tu ambil sbgai panduan yg buruk tu jadikan smpadan...ssguhnya yg baik itu dari Allah dan buruk itu dari insan ini yg lemah... :) 
wassalam

No comments:

Post a Comment