Tuesday 3 January 2012

Akulah Musafir

Bismillahirrahmanirrahim...

Kini aku kembali...kembali menulis disini...Alhamdullilah setelah 8 bulan 1st post aku skrg aku kembali...ada sesuatu yg menarik aku utk menulis dipagi hari ni....ntah kenapa tiba2 hati ni jadi sayu n takut....tak boleh nak lelapkan mata....mengenangkan perjalanan hidupku diatas muka bumi Allah ni...dulu aku seorg yg jahil Ya Allah...dan hari ni aku ingin kembali mncari CINTA DAN KASIH ALLAH...siapalah aku jika hendak dibandingkan dengah para solihin dan sahabat rasulullah...Aku bukanlah seorang yg beriman dan bertaqwa tapi aku sedang mencari dan menambahkan keimanan dan ketaqwaanku itu....Terima kasih Ya Allah kerana masih memberikan aku peluang utk menikmati cintaMU lg pada saat ini...aku hanyalah musafir di padang pasir yg gersang singgah sebentar dibawah pohon utk berteduh dan akan meneruskan perjalan yg akan berakhir di kehidupan yg kekal abadi di akhirat sana...

Ya Allah.....aku hanya insan yg lemah...hamba yg masih mencari RedhaMu....bantulah hambaMU ini....aku takut mengenangkan Sabda nabi yg mngatakan ada 4 perkara yg akan dihisab dihari perhitungan nt iaitu :

  1. UMURKU-dimana aku habiskan
  2. ILMUKU-bagaimana aku amalkan dan manfaatkan
  3. HARTAKU-dimana aku belanjakan 
  4. JASADKU-apa yg aku lakukan...
sesungguhnya pada saat umurku 22tahun aku bermuhasabah di saat ini Ya Allah aku telah byk mensiakan umur selama 22tahun yg lalu....aku mnjadi takut utk menghadap Ilahi dan menjadi malu kerana aku telah mensiakan perjalananku yg sementara ini....belum cukup bekalan yg aku simpan utk aku bawa utk menghadapMU YA RABB....ASTAGFIRULLAHALAZIM.....sesungguhnya aku TAKUT...takut pada MU YA MALIK YA ALLAH YANG MEMILIKI SEKIAN ALAM....

Seandainya nafasku terhenti disaat ini alangkah ruginya aku Ya Allah....alangkah berdosanya aku Ya Allah...sesungguhnya Engkau Yang Maha Mengetahui Akan sesuatu....aku rindukan CINTAMU aku rindukan RASULKU...aku ingin menjadi seperti makna namaku yg ayah dan mak berikan iaitu YANG BERTAQWA....AKULAH HANISAH....semoga Allah masih memberikan aku ruang dan nafas utk aku terus berjalan dan melangkah di atas muka buni yg sementara ini....semoga apabila aku dijemput oleh kekasihku YA RABB aku boleh tersenyum gembira dan tenang dengan bekalan dan mampu menjawab perkara yg dihisab olehMU....

No comments:

Post a Comment